Friday, August 5, 2011

Sahabatku



Pada malam Sabtu bersamaan 30 hari bulan Julai , aku dapat panggilan daripada sahabatku Ariff Ikmal . Sebelum tu memang banyak kali dia call , tapi aku ta angkat. but his last call , aku angkat . 

" Hello , assalamualaikum . Arif? Ada ape? "

"Farah , tolong aku farah. Aku tak sanggup nak terima semua nii"

"Hg psai pa ni. Cuba tenangkan diri ... hg cakap lah slow slow . aku dengaq ni "


Then kenyataan dia , mmbuatkan aku terkejut sangat sangat ..rasa macam dia buat kenyataan tipu jaa. tapi apakan daya. Aku hanya manusia , langsung tak boleh lawan takdirnya ketika tuu.

Aku pun hampir titiskan air mata bila dengar semua luahan hati dia. tapi aku ta leh nak wat pape.. langsung ... melainkan beri dia nasihat dan kekuatan. Tapi aku tahu , perasaan sebak and perit di hati akuu , tak dapat mengalahkan perasaan sedih yg dirasai oleh sahabat ku ituu.


Time ni dpa nga bersusah payah buat something special for Sof 



Sahabat ku , aku tahu , susah kau nak terima kann tapi mcm aku kata .. Semuanya ketentuan Allah , Hanya Allah yang tentukan segalahNya. Kita hanya mampu berdoa dan redhakan segalanya. 
Hari hari selepas itu , ketika di dorm asrama. aku duduk berseorangan dan teringat balik situasi ni. Serious aku katakan , aku menangis :') tapi aku tau , aku hanya boleh berdoa 

Ni hasilnyaa ...maksud ayat ayat ni sangat bermakna . And for sure , dia  suruh aku simpan pin ni sebab dia tak sanggup nak tengok (;
Tapi aku minta maaf semua . Apa sebenarnya yang terjadi tak dapat aku nyatakan disini. Tapi aku berharap , kalian semua mendoakan kekuatan dan kesejahteraan sahabatku , Arif Ikmal . Semoga selepas ni dia kembali seperti biasa menjalani kehidupan seharian dengan menceriakan kembali sahabat2 nya termasuk akuuu :') aku tak sanggup lihat dia sedih sepanjang hari lepas ni.


No comments:

Post a Comment