Saturday, May 26, 2012

It was most beautiful for me



I have been single for 4 months 6 days :)Alhamdulillah. Kadang-kadang kita selalu minta yang terbaik dan mahukan semuanya jadi sepertimana permintaan dan harapan kita tapi kita ta tahu sebenanya Yang Maha Esa jauh lebih tau apa yang terbaik untuk kita.
Kadang-kadang kita menangis menyalahkan takdir.. tapi sedarkah kita, kita berpijak di atas bumi siapa? Udara siapa yang kita sedut setiap masa? Oleh itu, mengapa pula Dia yang kita selalu salahkan?
Ternyata, kita berada di atas bumi Allah, bumi yang telah berikan beribu-ribu kebaikan pada kita. Banyak nikmat yang kita nikmati daripada-Nya dan banyak peluang yang kita dapat.. tapi Allah Maha Pengasih ada Allah biarka kita berhenti bernafas secara tiba tiba jika kita melanggar perintahnya? Jadi, kita jugalah yang harus mengikuti segala peraturan dunia yakni takdir-Nya.. Ibarat kita membeli sesuatu tanpa bayaran. Adakah adil?
Contohnya.. dulu aku selalu menangis kerana lelaki. Pedih, amat pedih .. tapi sekarang baru aku sedar, untuk apa semua ini? Perlukah aku mencari kebahagiaan dengan menangis?
Sedarlah, kebahagiaan akan ada untuk kita.. lebih-lebih lagi untuk berpasangan? Perlukah fikir buat masa sekarang?
Bersabarlah.. kerana Sabar itu Indah :) Kebahagiaan tak akan datang bergolek. Allah tak pernah menghina hambanya. Setiap tangisan dan kepedihan yang kita rasa, ada hikmah disebaliknyaa (: Mana tau , satu hari nanti ada doktor atau peguam mahu datang melamar? Kan jauh lebih baikkan? hihi. Percaya atau tidak? Rasailah sendiri..


Wallahua'lam
, Sesungguhnya Cinta Allah itu Kekal

2 comments:

  1. Absolutely rite :) Ayat tu aku highlight sebab hglah hani :) teringat kata2 yang ada kat dalam loker hg :D miss you !

    ReplyDelete