Sunday, September 5, 2010

Im sick



Saya mengalami batuk, selesema dan sakit tekakk bt i didn't eat any medicine cause i hate it. hee sorry pooh ♥ i did it againn and againn. hm puncanye sebab dulu lah (:


akhir tahun 2008, aku diserang penyakit TiBi (Mycrobacterium Tuberculosis) or lebih dikenali dgn batuk kering yg mula mulanye aku just demam panas je. ceritanye mcm mane? meh sini aku cite ye.


time tu raye ke 3 rasenye. satu family raye kat phg bt aku dah demam duluu dah. pastu melarat smpai 7 hari, gi check doktor. then doktor kate aku suspect TiBi sbb tnda tnda nye lebih kurang ngn arwah abg dulu. yeah for sure, dea dulu penah kena juga, tapi Allah lebih sygkn dea kan? 


after that i went to many hospital to confirm it. yeah at the end, i was confirmed (': so tipulah kalau aku ta terkejut kan? hm mmg sangat sangat terkejut cause im afraid if i gonna follow my late brother, Firdaus bin Fazli. 
for sure, penyakit neh mmg bule bawa maut kalau ta rawat dgn betul. so syaratnye, kenalah makan ubat. tau bape banyak? huu 12 biji derr. memg tersiksa jiwa dan raga. HAHA. For the first period, aku kena makan setiap hari. then after 4 5 month, i eat them thrice for a week. fuhh mmg lega lah kan? :D bt sekarang lagi lega sbb dah ta payah mkn ubt dah && dah smkin pulih nmpknye . alhamdulillah


so disebabkan kesengsaraan itu, aku dah tak nk makan ubt dah lpas neh sbb dah 'puas' lah sygg == kalau rase mcm chocolate cadbury k ice cream k ta pe juga . huhuu


p/s jangan contohi aku. ty :D

No comments:

Post a Comment